siden sidst

_______________________ Siden sidst nr. 2. 2018 ______________________

Lørdag den 15. september. Fisketur fra Bønnerup.
Vi mødes over morgenkaffen inden der var afgang på havet. Vejret var rigtig godt.
Der var tre som fik indvejet og Brian gik af med sejren denne dag.

Jagt Lørdag d. 6. Oktober fra Stendyssevej.

Vi startede ud med morgenkaffe og rundstykker og en lille en til halsen, inden vi blev fordelt i tårnene. Der var ingen vind og faktisk rigtig godt vejr, men der var kun en enkelt, der så en spidsbuk, som han dog så bagfra og derfor ikke kunne skyde, så der var masser af tid til at nyde det gode vejr.

Fisketur På Randers Fjord. lørdag den 20. oktober.

Vi mødtes ved Randers lystbådehavn ved ophaler pladsen, hvor Ernst og Leif ventede med deres både, som ligger i Randers. Brian havde sin båd med, så alle 12 mand kunne komme med.
Vejret var godt med høj solskin og det var en rigtig flot sejltur ud gennem fjorden, naturligvis specielt for dem af os der ikke er lige kommer på disse kanter så tit.
Der blev fisket og fisket, mange forskellige steder, alt blev prøvet, både efter flad fisk, laks og gedder, men ikke noget af det lykkedes.
Flere af os lagde til ved Kanaløen og spiste madpakker. Leif havde gasgrill og pølser med til fri afbenyttelse. Om eftermiddagen, blæste det mere og blev koldere, men det var en rigtig god tur.

Ålegilde i klubhuset lørdag d. 27. Oktober.

Så kom dagen med stegte ål, a la rigtig mange.
Der blev steg ål i 5 – 6 timer i Jens´s have, så alle naboernes gik rundt og var rigtig lækkersultne.
Vi var tæt på 45 personer tilmeldt til aftenen, og alle mødte op med rigtig godt humør, så det blev en super hyggelig aften, med masser af snak og latter på tværs af bordene.
Og vi kunne konstatere at der var mad nok, da der faktisk blev levnet nogle stykker ål, Det var jo rart, da man jo altid er i tvivl om der nu er nok til så mange mennesker.

Andejagt d. 2. November.

Som sædvanligt mødtes vi i læhegnet, hvorefter vi blev sat ud på posterne. Der var næsten ingen vind og desværre heller ingen ænder, og det har nok været det store problem for os i år, når vi var på andejagt var der ingen vind og når vi skulle ud og sejle blæste det ofte for meget.

Lørdag d. 10. november.

Vi startede med morgenkaffe og rundstykker, hvorefter vi sejlede ud for at se om vi denne dag kunne finde nogle fisk i Kattegat.
Der var adgang til fem både , men vi var kun ni tilmeldte til denne tur, så vi var af sted i fire både.
Alt blev prøvet af og vi fiskede og fiskede, men ingen var i nærheden af de to kilo, som jo er det mindste til indvejning.

Lørdag d. 8. december. Torsketur på Lillebælt.

Turen blev aflyst, da der ifølge fiskeskipper, ikke var en eneste torsk fanget i Lillebælt, så evt. kan der arrangeres en tur til forår, hvis de melder om fisk i farvandet.

Ekstra Jagt Lørdag d. 12. Januar 2019

Endnu engang mødtes vi til morgenkaffe inden jagten. Denne gang blev der spottet en rå, dog 10 minutter inden skydetid. Senere var der en der havde en på kornet, men desværre kun bagdelen, så det var umuligt at skyde, men alt i alt en hyggelig dag.

Husk billeder kan ses på www.lystfiskerforeningen.dk eller i foreningens fotoalbum der ligger i fælleshuset.

Endnu en WordPress-blog